Czas na zmianę niezdrowego stylu życia

Wiosna jest najlepszym czasem ku temu by zmienić wreszcie swój niezdrowy styl życia. Wiosna to przecież czas wielkich zmian, czas, w którym wszystko rodzi się do życia. W czasie wiosny wielu z nas zyskuje też energię. Energię tą można więc wykorzystać na wprowadzenie koniecznych zmian w swoim życiu. Zmian takich, które pozwala uwolnić się od niechcianych nałogów. To na przykład dobry czas na to by rzucić tak paskudny nałóg jak palenie papierosów. Z kolei paleniu papierosów często towarzyszy picie kawy. Wiosna to dobry czas an to by na stałe pożegnać się z tymi nałogami. Kolejna zmianą może być wprowadzenie regularnych pór na sen. Każdy dorosły człowiek powinien spać minimum 7 godzin. Tylko wtedy jest w stanie normalnie funkcjonować. Trzeba dbać o to więc by mieć regularne pory na spoczynek. Nie można snu odkładać na później. Kolejnym ważnym składnikiem zdrowego trybu życia jest aktywność fizyczna. Aktywność fizyczna pobudza krążenie we krwi, dzięki czemu wiele narządów w naszym ciele ma szanse na całkowitą regenerację.

Pierogi

Pierog są bardzo kojarzone z Polską, jednakże występuje nie tylko u nas. Pierogi znają w różnych odmianach również Chińczycy, Japończycy, Białorusini, Rosjanie oraz Litwini, a na końcu – Włosi. Pierwotnie pierogi pochodzą z kuchni szwabskiej. Na pierogi nie powinno się mówić pieróg, bo pieróg to całkiem inna potrawa, dlatego trzeba zawsze mówić w liczbie mnogiej. Ciasto na pierogi bywa gotowane, pieczone albo smażone na głębokim tłuszczu. Nadzienie dla pierogów jest różnorodne. Może być owocowe, może być z serem, a także może być z mięsem. W Polsce najbardziej popularne są pierogi z kapustą oraz z grzybami, a także pierogi ruskie, czyli takie, które mają nadzienie z twarogu, cebuli i ziemniaków. Na wschodzie bardzo popularne są pierogi z soczewicą, na zachodzie kraju jest praktycznie ta tradycja nieznana. Na Lubelszczyźnie zjada się ponadto pierogi ruskie z miętą, mięta nadaje pierogom w tej postaci nieco cierpkiego smaku i są one bardzo charakterystyczne w tej wersji smakowej, jednakże znane są na głębokich wioskach lubelskich.

Indyk na złoto

Zapewne niewielu domyśli się po tytule tego przepisu, w jaki sposób będziemy przyrządzać tym razem indyka, aby wyszedł nam „złoty”. Otóż kluczem do sukcesu w tymże daniu będzie słynna przyprawa curry. Do tego dania będziemy potrzebować tradycyjnie około 0,5 kilograma piersi z indyka, przyprawę curry, cebulę, 3 ząbki czosnku, chili, marchew, kostkę rosołową, oliwę i natkę pietruszki. Na początek oczywiście indyk- kroimy go w niedużą kosteczkę i podsmażamy na patelni. Następnie dodajemy do tego posiekany czosnek i cebulę, a także wsypujemy curry i chili w odpowiednich dla nas indywidualnych proporcjach. Dalej kroimy w duże plastry marchewkę a także siekamy drobno natkę pietruszki. Kolejnym krokiem oczywiście będzie zmieszanie wszystkiego razem i dodanie szklanki wywaru, czyli wody i rozpuszczonej kostki rosołowej, wszystko ma się teraz zagotować i dusić przez kilka minut. Najlepiej taka potrawka smakować będzie z ryżem, jednak możemy ją podawać wedle uznania.

Ciasto do naleśników francuskich

Naleśniki można robić z czekoladą, ale także można je zrobić z nutellą, która jest smaczniejszą alternatywą jeśli chodzi o dodatek do naleśników akurat. Poniżej przedstawiamy sposób na przygotowanie naleśników w wersji francuskiej, z masłem, które jest roztopione,a jednocześnie doskonale łączy się ze smakiem naleśników. Do zrobienia takich naleśników będą potrzebne masło, cukier, a także tradycyjnie mąka oraz sól. Dobrze jest robić takie naleśniki w blenderze, wtedy ciasto nie będzie miało grudek, które obniżają komfort spożywania takiego dania. Należy powoli dodawać do wlanego do blendera mleka mąkę razem z jajkami aż do czasu kiedy cały napój nie uzyska konsystencji ciepłego jogurtu, nie może być jednak taki napój zbyt rzadki oczywiście, później trzeba odstawić wszystko na około pół godziny lub jeśli wolimy, możemy włożyć wszystko do lodówki na całą noc. Rano można po takim leżakowaniu dodać nieco masła do takiego napoju. Pamiętajmy o tym, aby rozgrzać patelnię przed smażeniem.

Konieczność dbania o zdrowie

O tym, że należy dbać o zdrowie, przypominamy sobie często, dopiero gdy zaczynamy mieć z nim problemy. Mimo dużej ilości informacji o tym, jak ważny jest zdrowy tryb życia, wiele osób nadal lekceważy dbanie o zdrowie.

Mimo informacji o szkodliwości palenia, nadużywania alkoholu, stosowania różnych chemicznych konserwantów w żywności, jedzenia w fast foodach, nie rezygnujemy z tych działań. Powoduje to wiele problemów zdrowotnych, problemy z krążeniem, z układem oddechowym, prowadzi nawet do powstawania nowotworów.

Żeby uniknąć wielu groźnych chorób oraz cieszyć się na co dzień dobrym samopoczuciem psycho-fizycznym, musimy wziąć odpowiedzialność za własne zdrowie. Będzie to wymagało zmiany wielu nawyków, ale się opłaci. Ciężko jest zmienić negatywny nawyk, ale trzeba zacząć i kontynuować aż zły nawyk zmieni się w dobry. W niektórych problemach, jak np. uzależnienie od alkoholu, może być konieczna pomoc z zewnątrz.

Żeby dbać o swoje zdrowie wystarczy ograniczyć używki, zacząć stosować zbilansowaną dietę (zbyt mało jemy ryb, ciemnego pieczywa, warzyw i owoców) i pamiętać o aktywności fizycznej.

Tłusta kuchnia czeska

Powiada się, że tłuszcz w czeskiej kuchni odgrywa rolę niebagatelną, musi w każdej potrawie znajdować się mnóstwo tłuszczu, co często dla Polaków bywa nie do zaakceptowania. Dlatego obiegowa opinia o czeskiej kuchni brzmi: jest to kuchnia doskonała, ale pod warunkiem, że jadamy w ten sposób tylko raz w tygodniu i to po ciężkim dniu fizycznej pracy, kiedy trzeba uzupełnić substancje odżywcze i kiedy ten nadmiar tłuszczu jest wybaczalny. Niekiedy spotyka się w Czechach na przykład kopiaste warstwy śmietany niesłodkiej na wierzchniej warstwie zupy – zupełnie inaczej niż w Polsce, w której takie warstwy śmietany rozbija się w zupie, miesza się wszystko razem tak, żeby nie było jednak zbyt tłusto. Dodatkowo krążą legendy, że jeszcze dziesięć lat temu, jeśli chcieliśmy udać się do Czech i wybrać sobie coś z karty – co byłoby bez mięsa, wyszlibyśmy z restauracji z niczym. Opowiada się również sobie powszechnie żarty, że w kuchni czeskiej jeszcze sto lat temu hodowano warzywa jedynie dla świń.

Udziec z indyka na gorąco

Jeżeli szykujesz wystawne i większe przyjęcie na którym ma się pojawić większa ilość osób, warto zabłysnąć fajnym i smacznym daniem, które oczywiście będzie też podzielne i sycące. Bardzo dobrym pomysłem z pewnością okaże się udziec z indyka upieczony w przyprawach. Robiąc zakupy koniecznie pamiętaj o dużym udźcu z indyka, warto aby miał około 1,5 nawet do 2 kilogramów, kilka ząbków czosnku, majeranek, sól i pieprz, a także słodka papryka. Po dokładnym oczyszczeniu indyka należy dobrze natrzeć go przyprawami i w takiej postaci zostawić go na jakieś 4 godziny w lodówce. Po tym czasie wkładamy mięso do naczynia żaroodpornego i w takiej formie pieczemy go jakieś 1,5 godziny w temperaturze około 180’C. po takim czasie należy następnie zdjąć pokrywę i piec indyka jeszcze przez około 40 minut. Takie pieczone mięso należy co jakiś czas podlewać powstałym wcześniej sosem, aby mięso nie było suche. Bardzo fajnie mięso to wygląda pokrojone w plastry i polane również wcześniej powstałym sosem.

Sałatka idealna na kolację

Często kobiety tak każdego dnia przygotowując posiłki, z czasem już kompletnie tracą wszystkie pomysły. Wydaje im się, że już nie ma co przygotować, że już wszystko co mogły to zrobiły. Jednak być może zapomniały o smacznych sałatkach, które można przygotowywać na różne sposoby. Mnóstwo ciekawych pomysłów jest w Internecie, tylko wystarczy samodzielnie poszukać. Czasem kobiety dochodzą do wniosku, że ich mężczyzna potrzebuje zjeść coś konkretnego, żeby się najeść i nabrać sił. Jednak sałatka na noc to bardzo zdrowe jedzenie. Wykazując się pomysłowością można przygotować z warzyw naprawdę bardzo kuszące danie. Sałatka jest zwykle lekkostrawna. Dzięki temu tym bardziej nadaje się na kolację zarówno dla mężczyzny jak i dla kobiety. Taka kolacja zwykle sprawia, że człowiek czuje się najedzony, ale nie przejedzony. Może się swobodnie poruszać i wykonywać wszelkie inne czynności, a także bez problemu zasnąć, niezależnie od tego o której położy się spać i czy nastąpi to zaraz po zjedzeniu czy też nie.

Sałatki w restauracjach samoobsługowych

W naszym kraju może niezbyt gęsto ale jednak rozmieszczone są punkty restauracji samoobsługowych. To oznacza, że klient który przychodzi, ma prawo samodzielnego wyboru dania, może też sam nałożyć na talerz wedle własnego uznania. Wśród dań jakie można tam wówczas wybrać, w dużej mierze znajdują się sałatki. Jest ich naprawdę sporo, dzięki czemu jest szansa dobrego wyboru. Sałatki idealnie pasują na szwedzki stół, dzięki czemu każdy może nakładać ile chce i co chce. Klienci lubią urozmaicenie i kiedy właśnie takowe zauważają, z przyjemnością wybierają tę samą restauracje innym razem. Na pewno warto wspomnieć, że szwedzki stół musi być odnawialnie zakrywany. To znaczy, że co chwile muszą pojawiać się na nim te same przekąski i dania, które z tego stołu w błyskawicznym tempie znikają. Sałatki można bardzo szybko zrobić, także tym bardziej danie idealnie pasujące. Niektórzy nie wyobrażają sobie, aby w restauracji zabrakło surówek. W tych samoobsługowych jest ich nawet kilka do indywidualnego wyboru.

Parowanie

Wielu z nas z pewnością przyzna, że chciałoby częściej gotować posiłki na parze, jednak nie wydaje im się to specjalnie dobre i wnoszące coś innego, lepszego do naszego życia codziennego. Oczywiście jest to błąd w myśleniu, gdyż gotowanie na parze posiada mnóstwo zalet, które przydadzą się z pewnością każdemu z nas. Główną zaletą gotowania na parze jest to, że podczas takiego gotowania zachowujemy zdecydowanie większą ilość składników odżywczych i witamin wewnątrz naszych dań, niż gdybyśmy je smażyli, grillowali, czy nawet gotowali w wodzie. Kolejnym zdecydowanym plusem parowania posiłków jest oszczędność czasu i naszych pieniędzy pod postacią zmniejszenia wykorzystania prądu, wody i innych. Gotowanie na parze zajmuje zdecydowanie mniej czasu, jest szybkie i dokładne, a my nie musimy stać cały czas nad urządzeniem i doglądać czy coś się nie przypala, bo takie rzeczy nie mają tam miejsca. Parowanie to kompletnie bezpieczna metoda gotowania, która bardzo ułatwia życie codzienne i jest dla nas zdrowsza.