Archive for Kwiecień, 2016

Zasady zdrowego odżywiania

Mnóstwo leków bazuje na naturalnych składnikach, pozyskiwanych od roślin, czyli od natury. Te same składniki możemy znaleźć również w pożywieniu. Wiele warzyw oraz owoców posiada dobroczynne składniki, które doskonale oddziałują na nasz organizm i na poszczególne narządy. Co więcej możemy pokusić się o stwierdzenie, że leczenie leczy. Zanim jednak przystąpimy do kuracji za pomocą jedzenia, sprawdźmy na czym zdrowe odżywianie powinno polegać. Pierwszą rzeczą jest samo jedzenie. Każdy kęs przeżuwamy bardzo dokładnie. W ten sposób ułatwimy trawienie pokarmu w żołądku. W ślinie zawarte są składniki przyspieszające trawienie pokarmu. W trakcie jedzenia nie należy też pić. Ogólnie rzecz biorąc do codziennej diety jeśli chcemy zachować zdrowa i szczupła sylwetkę powinniśmy włączyć produkty bogate w błonnik. Przy nawet restrykcyjnych zasadach zdrowego stylu życia i tak nie można pokonać chęci na słodycze. Dlatego od czasu do czasu nie będzie grzechem jeśli raz na jakiś czas zjemy słodką przekąskę.

Kasza jaglana

Kasza jaglana to doskonały składnik pożywienia, powinna być wręcz dołączana do naszych codziennych jadłospisów, zwłaszcza jeśli mamy dzieci. Dostarcza niezbędnych do życia i prawidłowego funkcjonowania minerałów, jest znana ludziom od zarania dziejów. Kasza jaglana jest idealna na przykład na śniadanie, aczkolwiek może być dodatkiem do obiadu. Bardzo szybko się ją przygotowuje, dlatego może być przyrządzana na śniadanie, kiedy nie mamy generalnie zbyt wiele czasu na gotowanie czy na spędzanie czasu w kuchni. Jak ugotować kaszę? Należy przygotować w tym celu garnek z grubym dnem, może to być też rondel, należy wypełnić go aż po szczyt mlekiem, można dodać do mleka troszkę cukru oraz troszkę soli, przy czym cukru powinno być zdecydowanie więcej niż soli. Trzeba doprowadzić na wolnym ogniu mleko do wrzenia, do tak gotującego się mleka dobrze jest wpuścić kaszę, która powinna być wcześniej dobrze przegotowana. Należy przed wrzuceniem do mleka wyjąć wszelkiego rodzaju ziarna, które są uszkodzone, bo ziarna kaszy jaglanej powinno się jeść w całości.

Sałatka grecka

Istnieje mnóstwo różnych przepisów na sałatki. Trzeba ich tylko poszukać co w zasadzie nie jest problemem. Jedną z takich dość ciekawych propozycji jest sałatka grecka. Do jej wykonania potrzeba zaledwie kilku podstawowych warzyw. Potrzebna jest przede wszystkim sałata lodową, kukurydza, pomidor, ogórek, ser feta i sos najlepiej ziołowo koperkowy. Wszystko to należy umyć, sałatę porwać na kawałki resztę pokroić w kostkę, wymieszać i zalać przygotowanym z wodą i olejem sosem. Taka sałatka smakuje wyśmienicie. Nadaje się do obiadu, ale przede wszystkim można ją jeść całkiem samą. W okresie wakacyjnym świetnie sprawdza się na grillu. Także jeżeli ktoś tylko ma ochotę takiej spróbować, powinien od razu zabrać się za przygotowanie. Dodatkową jej zaletą jest to, że wykonuje się ją bardzo szybko. Jeżeli kobieta powiedzmy ma wprawę w gotowaniu, a przede wszystkim w krojeniu warzyw, to doskonale poradzi sobie z tą sałatką w kilkanaście minut. A zaraz później może już tylko zabrać się za konsumpcję.

Krewetki

Krewetki, czyli owoce morza są świetną przekąską nie tylko dla miłośników morza, bo tak naprawdę ich świetny smak może pasować każdemu. Krewetki nie są tuczące, można je jeść bez przerwy, ponadto są one odmianą najzdrowszego mięsa, jakie może mieć w swoim codziennym jadłospisie człowiek. W Polsce jednakże krewetki nie są zbyt popularne, bo trudno jest z ich dostępnością. Te, które do nas przybywają nie są najświeższe, przybywają do nas w puszkach, przez co automatycznie mają mniej składników odżywczych niż świeże, które można jeść w krajach, które mają dostęp do mórz południowych oblewających nasz kontynent. Krewetki najlepiej pasują z sokiem z cytryny, a także z odpowiednią dozą przypraw. Krewetki powinny być gotowane, ale niektórzy spożywają je na surowo. jeśli jedzenie krewetek na surowo jest dla ciebie nie do przyjęcia, możesz je ugotować na parze aby było bardziej zdrowo niż gdybyś miał je na przykład smażyć. Dobrze jest je ugotować także dla własnego bezpieczeństwa, o ile nie kupiłeś ich świeżych i szczelnie zamkniętych.

Tłuszcze też ważne w diecie

Tłuszcze przez wiele lat przez ekspertów z dziedziny zdrowego odżywiania się były uznawane za złe. Dzisiaj trzeba wreszcie zmierzyć się z prawdą. Tłuszcze powinny być jednym z nieodłączonych składników naszej diety. Bez tłuszczów niemożliwe jest normalne funkcjonowanie. Szacuje się, że każdego dnia tłuszcze powinny stanowić do 30 % naszych wszystkich posiłków. Polacy z posiłkami bogatymi w tłuszcze nie mają problemów. Jemy ich aż za dużo, na dodatek są to tłuszcze złej jakości. Te złe tłuszcze to te głównie pochodzenia zwierzęcego, ukryte w czerwonym mieście oraz w innych wysokokalorycznych posiłkach. Są to tak zwane tłuszcze nasycone. Dla ludzkiego organizmu o wiele lepszą będą tłuszcze nienasycone. Jeśli tłuszczów jest za mało w naszym organizmie, mogą pojawić się problemy nawet z utrzymaniem prawidłowej wagi. Tłuszcze nienasycone są pochodzenia głównie roślinnego, znajdziemy je więc w olejach rzepakowych, roślinnych. Dobre tłuszcze posiadają również ryby. Warto wprowadzić zasadę w swoim domu, że ryby jemy nawet trzy razy w tygodniu.