Archive for Maj, 2016

Hodowla własnych ziół

Hodowanie własnych ziół w domowych pieleszach daje na co dzień wiele satysfakcji. Osoby, które to robią, pożytkują nie tylko zdrowe źródło jedzenia, ale także jest to hobby i sposób na spędzanie wolnego czasu, zwłaszcza dla starszych osób oraz dla osób zestresowanych, depresją lub z nadmiarem wolnego czasu. Nie warto wybierać ziół na siłę, wybierzmy takie, których używamy na co dzień i które lubimy. Może to być bazylia używana przez nas do spaghetti czy też oregano używane do posypania nim pomidorów, ale także może to być szczypiorek albo kolendra albo pietruszka. Wszystkie te zioła będą świetne do naszych szklarni domowych. Szklarnie możemy ustawić na parapetach, w nasłonecznionych miejscach. Od czego zacząć? Na początek warto zastanowić się, czy chcemy mieć świeże zioła z sadzonek, które możemy gotowe kupić w supermarkecie, czy też mają to być warzywka powstałe z nasion. Trudniej jest wyhodować warzywa z gotowych sadzonek, bo trzeba uwzględnić różnice temperatur jaka istnieje między środowiskiem domowym a tym panującym w sklepie.

Włącz olejek rycynowy

Nie zawsze wszelkie dolegliwości chorobowe wymagają na nas sięganie po pomoc lekarza. Oczywiście nie chcemy tu namawiać chorych do zarzucenia leczenia. Twierdzimy jednak, że pewne substancje mające swe źródło w roślinach oddziałują pozytywnie na poszczególne narządy. Niektóre oddziałują pozytywnie na cały organizm. Pod terminem pozytywnie kryje się zaś całe spektrum możliwości leczniczych i budujących jakie oferuje nam natura. Jednym z takich środków jest olejek rycynowy. Pozyskiwany jest z rośliny o nazwie rącznik pospolity. Olejek rycynowy doceniany jest głównie ze względu na jego możliwości regeneracyjne. Za jego sprawą można polepszyć kondycję włosów, paznokci, dłoni a nawet brwi. Zresztą już nasze babcie doceniły możliwości olejku rycynowego. W sferze medycznej może zastępować środki na zaparcia. Mimo wszystko stosowanie olejka w tym celu wymaga konsultacji z lekarzem. olejek rycynowy ponadto wyśmienicie regeneruje skórę na całym organizmie. Jest więc to substancja o wielorakim zastosowaniu. Nasi przodkowie wiedzą o tym niemal od tysięcy lat.

Sałatki które podchodzą wodą

Zdarza się, że starając się o przygotowanie pienie zastawionego stołu na jakąś uroczystość, przygotowujemy sałatki nieco wcześniej, bo nie chcemy czekać z tym na ostatnia chwilę. Ale z niektórymi dzieją się dziwne rzeczy. Czasem po prosu w salaterce pojawia się woda. Wówczas robi się panika, bo jak to wygląda, sałatka może się zepsuła i nie wiadomo co robić. Trzeba więc pamiętać, że sałatki szczególnie niektóre tak właśnie mają. Pojawia się woda, która zabiera się ze składników. Warzywa typu ogórki i pomidory zawsze wydzielają tą wodę, dlatego sałatka robi się zaraz dużo rzadsza i może już nie smakuje tak samo. Tak czy inaczej to zupełnie normalne. Jedyna rada jeżeli komuś zależy na tym, aby ten posiłek był idealny, to połączenie składników zaraz przed podaniem, albo po prostu zastąpienie tych sałatek innymi. Niestety nie da się nic innego zrobić, co mogłoby przyczynić się do wstrzymania wydzielania się danej wody. To dzieje się zupełnie normalnie, naturalnie i nie da się tego uniknąć, tym bardziej gdy w mieszkaniu jest ciepło.

Mężczyźni w roli kucharza

Czasem mężczyzna ma ochotę przygotować kolacje dla swojej żony, może po prostu kobiety. Nie ma jednak pojęcia jak się do tego zabrać, gdyż nigdy wcześniej nie gotował. To u mężczyzn bardzo częsty problem, ponieważ choć podobno są najlepszymi kucharzami, to jednak nie wszyscy mają do tego talent to po pierwsze, a i nie wszyscy dysponują doświadczeniem. Także sprawa przedstawia się na pierwszy rzut oka dość nieciekawie. Jednak każdy mężczyzna z pewnością będzie potrafił pokroić wcześniej umyte warzywa. A z tego będzie mógł zrobić całkiem smaczną sałatkę. Kobiety uwielbiają takie rzeczy, a co więcej, takie danie jest bardzo zdrowe i szybkie w przygotowaniu, dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo, że wszystko dobrze się zakończy. Choć może sałatka nie jest jakoś szczególnie wyszukanym daniem, to jednak może zaskoczyć kobietę. Wybór przepisów jest ogromny, a dzięki temu można dokonać jednego z najlepszych. Warto, aby mężczyzna wyszukał takiej sałatki, której jeszcze dana kobieta nie miała okazji jeść. Będzie to dla niej całkowita nowość.

Miedź

Trudno przecenić działanie miedzi w naszym organizmie. Występuje ona w centrach aktywnych wielu enzymów biorących udział w przemianach metabolizmu tlenowego, węglowodanowych.. Niezbędna jest w tworzeniu krwinek czerwonych oraz do prawidłowego przyswajania żelaza. Bierze także udział w przesyłaniu impulsów nerwowych.

Niedobór miedzi powoduje niedokrwistość, zaburzenie pracy systemu nerwowego, obniża ilość białych krwinek, przez co obniża się odporność organizmu. Jej niedobór występuje rzadko. Nadmiaru miedzi w organizmie może prowadzić do zaburzeń pokarmowych i uszkodzenia wątroby.

Źródłem miedzi jest kakao, soja, suszone śliwki, orzechy, rodzynki a także kasza gryczana, sałata, grzyby, wątroba wieprzowa, fasola.

Miedź dość powszechnie występuje w składnikach pokarmowych, mamy więc pewność że dostarczymy jej do organizmu w odpowiedniej ilości. Warto tylko wiedzieć, że jej wchłanianie jest blokowane przez białko mleka i jaj oraz warzywa zawierające siarkę, takie jak np. cebula, por, czosnek.

Odpowiednia profilaktyka

Zdrowy styl życia prowadzimy właśnie po to by zdrowie zachować. Pamiętajmy jednak o tym by nie tylko zdrowo jeść, ale o tym by dbać o swoje zdrowie razem z lekarzem. Odpowiednia profilaktyka pozwala zwalczyć nawet najgroźniejsze choroby. Właśnie dzięki temu, że zostaną one wcześniej wykryte. Bez odpowiedniej profilaktyki byłoby to po prostu nie możliwe. Polacy jednak często wolą sięgać po leki bez recepty i za ich pomocą łagodzić ból, niż szukać przyczyn u lekarza. Sięgamy więc bez zastanowienia o środki przeciwbólowe, po środki na zgagę, na serce, na nerki. Wielu nawet nie czyta ulotek. Nadmierne spożywanie środków przeciwbólowych, a nawet suplementów może prowadzić do wielu poważnych zaburzeń w naszym organizmie. Zdrowy styl życia, to również taki, w którym uczestniczą lekarze. Pomimo prawidłowego sposobu odżywiania się, pomimo aktywności fizycznej, opieka lekarska w dzisiejszych czasach jest wręcz wskazana. Nie leczmy się więc na własną rękę, domowymi sposobami. Prowadźmy takie życie, w którym uczestniczy również lekarz.

Aby ulżyć w czasie upałów

Kiedy dopada nas fala upalnych dni, chyba nikt nie ma ochoty na wysokotłuszczowe jedzenie podane na obiad czy też inną porę dnia. Jeżeli chcemy uniknąć uczucia zmęczenia i przepełnienia zjedzonym pokarmem może warto zastanowić się czym możemy zastąpić takie tłuste dania. Wiele ludzi przywiązuje dużą uwagę do tradycyjnych potraw obiadowych. Te lubią być właśnie ciężkostrawne. W upalne dni będziemy je znosić jeszcze gorzej. Dlatego powinniśmy zrobić kilka kroków w przód i pomyśleć o czymś zupełnie nowym do zaserwowania na obiad. Myślę, że znakomicie w tej roli sprawdzą się desery z owocami. Desery z owocami mają wiele zalet. Po pierwsze są bardzo smaczne i właściwie nie znajdziemy osoby, która odmówiła by takiego smakołyku. Desery z owocami mogą stać się wręcz idealne na wspomniane dni. Możemy je dowolnie komponować. Desery z owocami wiele ludzi posypuje orzechami, rodzynkami czy też innymi bakaliami, które są przecież bardzo zdrowe. Tak, więc desery z owocami są nie tylko pyszne ale też zdrowe ! Owoce zawierają cenne dla naszego organizmu substancje odżywcze. Właściwie takie danie może być zaserwowane o każdej porze dnia.

Potrawka z indyka

Każdego dnia kobiety w swoich domach zastanawiają się z pewnością jakie danie można zaserwować na obiad, czy też na obiadokolację. Wszystko oczywiście zależy od tego, co lubimy i ile czasu mamy na przygotowanie. Jednak bardzo fajnym i łatwym przepisem będzie na pewno potrawka z indyka. Potrzebujemy około pół kilograma piersi z indyka, puszkę czerwonej fasoli, jedną paprykę, trochę szpinaku, około 200g dyni, a także odrobinę oleju, sól i pieprz do smaku. Najpierw oczywiście dokładnie myjemy i przygotowujemy sobie naszą pierś indyczą. Suszymy ją i kroimy następnie w nieduże kawałeczki. Tak przygotowane powinny wylądować na rozgrzanej patelni, zatem wlewamy odrobinę oleju i grzejemy a potem wykładamy naszego indyczka. Podsmażone mięso wkładamy do naczynia żaroodpornego i zajmujemy się resztą składników. Wszystkie pozostałe również kroimy na średnie kawałeczki i wrzucamy do mięsa. Wszystko dusimy w piekarniku pod przykryciem w temperaturze około 180’C przez mniej więcej 40-50 minut.