Archive for Lipiec, 2016

Na zdrowie!

Zdrowie dla każdego z nas jest ważne, a w zasadzie jest ono dla nas bezcenne. W związku z tym powinniśmy o nie dbać. Badania raz do roku, takie jak badanie krwi, jest najprostszym sposobem, aby sprawdzić czy nie jesteśmy chorzy. Podwyższone OB od razu pokaże lekarzowi, że mamy jakiś stan zapalny. Oprócz profilaktycznych badań, pamiętajmy o swoim zdrowiu codziennie. Dlatego właśnie tak ważne jest racjonalne odżywianie. Warto czytać etykiety na produktach, dzięki nim możemy dowiedzieć się o produkcie wszystkiego. Poznamy nie tylko jego skład, ale także to ile zawiera cukru, tłuszczu czy kalorii. Dzięki temu, zawsze możemy wybrać produkt mniej kaloryczny. Pamiętajmy także o tym, aby przynajmniej raz w tygodniu zjeść rybę. Dzięki zawartym w nich kwasom tłuszczowym omega 3, poprawi się stan naszej pamięci, a także opóźnią się procesy starzenia. Poza odpowiednim doborem diety, nie zapominajmy o ruchu. Nie musimy się przemęczać, wystarczy, że codziennie zrobimy sobie godzinny spacer, a nasza kondycja od razu będzie lepsza.

Pozbądź się wymówek odżywiaj się zdrowo

Osoby z nadwagą czy te nawet chorobliwie otyłe zawsze znajdą wymówkę, która stoi im na przeszkodzie by stracić zbędne kilogramy. Brak czasu, praca, a tak naprawdę jest to brak chęci. Wystarczy naprawdę niewiele by zmienić swój wygląd i poprawić zdrowie. Wystarczy zmiana pewnych niewielkich nawyków żywieniowych. Jeśli jesteś na diecie to pokusy musisz mieć z dala od siebie. Dlatego nie kupuj słodkich przekąsek,nie trzymaj jedzenia w zasięgu ręki. Staraj się jeść mniej, ale częściej. Zawsze jedzenie wyjmuj i dziel na części. Koniecznie trzeba też zjeść śniadanie. Według ekspertów od zdrowego żywienia, pożywne śniadanie zmniejsza apetyt na resztę dnia. Jedząc zaś każdy posiłek należy dokładnie przeżuwać pożywienie. W ten sposób ułatwimy pracę układu trawiennemu. Posiłek każdy posiłek należy jeść w skupieniu. Dietetycy odradzają jedzenia posiłków przed telewizorem czy ekranem komputera. To jedynie nas będzie rozpraszać. Trzeba też zapomnieć o gazowanych napojach w trakcie posiłku. Pragnienie staraj się zaspokajać tylko wodą.

Waniliowy raj

Moim ulubionym nabiałem od niedawna stało się mleko waniliowe. Właściwie kiedy po raz pierwszy napiłam się tego specjału wiedziała już, że będę mu wierna aż do końca moich dni. Mleko waniliowe łączy w sobie to co lubię najbardziej. A przede wszystkim posiada pyszny waniliowy smak. Od zawsze bardzo lubiłam wanilię i jej aromat. Właściwie zawsze lubiłam wszystko co waniliowe. Nawet w pokoju pachnie wciąż waniliową świeczką. Mleko waniliowe stało się dla mnie produktem spożywczym, które zawsze mam w lodówce i często po nie sięgam ! Na pewno dzięki niemu poprawiła się ilość spożywanego przeze białka. Oczywiście na sklepowych półkach możemy znaleźć także inne smaki, nie tylko mleko waniliowe. Jednak prawdą jest, że najczęściej to właśnie ono jest najczęściej wybierane przez klientów sklepów. Trudno się dziwić. Wanilia ma naprawdę bardzo wielu fanów, którzy będą jej wierni już na zawsze. Dlatego też mleko waniliowe zawsze będzie gościć na naszych półkach. Bo przecież jeśli coś się dobrze sprzedaje to nikt nie wycofa tego z produkcji.

Czego użyć do parowania?

warzywa-na-parzeJak już wcześniej wspominaliśmy, gotowanie na parze jest niezwykle ciekawą i zdrową metodą gotowania dla każdego z nas. Nikt bowiem jeszcze nie zniszczył swojego zdrowia jedząc jedzenie przyrządzane właśnie w taki sposób, jest ono lekkie, zdrowe i równie aromatyczne, co smażone, wystarczy tylko wiedzieć, w jaki sposób je przyrządzać aby było smaczne. Obecnie na rynku dostępnych jest mnóstwo różnego typu przyrządów do gotowania na parze, jednak najchętniej ludzie sięgają po parowary. To najlepszy i najprostszy sposób na przygotowanie dzięki niemu całego obiadu jednocześnie w dodatku dla całej rodziny a nie jednej osoby. Parowary mają swoje półeczki, na których odpowiednio układamy kolejne składniki, jest to bardzo wygodne i rzeczywiście pomocne. Inny tańszy sposób parowania to specjalne nakładki na garnki, w które wlewamy wodę, ona gotując się unosi nam parę a na garnku wiszą nasze składniki i parują się na wydobywającej się parze. To też ciekawy sposób, jednak mniej wygodny, w dodatku zdecydowanie mniej na nim przyrządzimy.

Sposób na zdrowie

Nadwaga to dopiero wierzchołek góry lodowej. Od nadwagi swój początek mogą wziąć inne choroby, takie jak problemy z sercem, wątrobą czy stawami. Zamiast więc ciągle jeść fast foody, lepiej już teraz pomyślmy o tym, aby zacząć odpowiednio się odżywiać. To czy zjadamy codziennie odpowiednią dawkę witaminy A, może wpłynąć na nasz wzrok, ale także na stan skóry. Tak samo jest z innymi witaminami oraz wszystkimi składnikami odżywczymi, które dostarczamy organizmowi w postaci jedzenia. Jeśli nigdy wcześniej nie interesowaliśmy się tematyką zdrowego odżywiania, warto to zrobić, dla własnego zdrowia. Przede wszystkim to od czego powinniśmy zacząć, to czytanie etykiet, znajdujących się na produktach. Znajdziemy tam zarówno ilość kalorii dla jednej porcji, jak również zawartość cukrów czy tłuszczy. Istnieje wiele mitów, na temat różnych produktów, popularnie uważanych za zdrowe. Takimi produktami są na przykład jogurty i soki owocowe. Znacznie zdrowiej jest jeść jogurt naturalny, który praktycznie nie zawiera cukru, jak również wodę.

Selen

Selen to jeden z niezbędnych mikroelementów, które muszą być dostarczone, aby zapewnić prawidłową pracę organizmu i zdrowie. Selen niszczy wolne rodniki, dzięki temu zapobiega nowotworom. Udowodniono jego działanie w zapobieganiu nowotworom, szczególnie wątroby, prostaty, jelita grubego i płuc Selen reguluje procesy antyoksydacyjne komórek, reguluje prawidłowe funkcjonowanie tarczycy. Pomaga w tworzeniu nowych białek oraz zwiększa produkcję i ruchliwość plemników. Ważny jest także dla funkcjonowania układu odpornościowego. Pomaga także w walce z przemęczeniem, depresją i nadmierną nerwowością

Źródłem selenu są otręby pszenne, kapusta, jaja oraz drób. Dobrym źródłem selenu są także mięso, nabiał, ryby i skorupiaki. Niedobór selenu prowadzi m.in. do zaburzeń w pracy tarczycy. Wpływa niekorzystnie na układ odpornościowy i pracę serca. Niedobór stwierdzony u kobiet w ciąży może spowodować zmiany płodu.

Wchłanianiu selenu pomagają witaminy C, A, E. Selen razem z witaminą E opóźnia efekty starzenia.

Kebab z indykiem- czy to możliwe?

Kebab jest zaliczany oczywiście do tureckich dań, które obecnie w naszym kraju i nie tylko naszym przeżywają niewątpliwie swoje bum. Każdy lubi kebaba, jednak każdy ma swoje preferencje odnośnie obecnego w nim rodzaju mięsa. Najczęściej wybieramy między drobiem, baraniną, lamą. Dziś jednak poznamy przepis na kebab z indykiem, który z pewnością również podbije wasze smakowite serca. Będziemy potrzebować niecałe pół kilo piersi z indyka, paprykę, ogórka, sałatę, jogurt naturalny, ząbki czosnku, gotowe lub zrobione wcześniej placki tortilli a także do smaku sól i pieprz. Mięso indycze na początek oczywiście musimy pokroić w dosyć cienkie paseczki, które następnie będziemy grillować. Warzywa także kroimy w paski, bądź w plastry, zależnie od naszych upodobań. Musimy zrobić sobie sosik, więc jogurt należy teraz wymieszać z wyciśniętym przez praskę czosnkiem, solą i pieprzem, można dodać odrobinę soku z cytryny. Tortille rozgrzewamy na patelni następnie na niej układamy nasze grillowanie mięso indyka i warzywa, wszystko polewamy sosem czosnkowym i gotowe. Wystarczy zwinąć w rurkę lub sakiewkę.