Archive for Sierpień, 2016

Sałatka z indykiem

Jeżeli jesteś na diecie i poszukujesz ciekawych przepisów, które pomogą Ci odżywiać się zdrowo, lekko i bardzo sycąco, zdecydowanie powinieneś zastanowić się nad wypróbowaniem różnego rodzaju sałatek z mięsem indyczym. Zwykle króluje w dietetycznych sałatkach kurczak, ale indyk nadaje się do tego również świetnie. Potrzebujemy do takiej sałatki pół kilo mięsa z indyka, około 300g sera żółtego, oliwki czarne, sałatę, natkę pietruszki, a także przyprawy, szczególnie sól i pieprz. Nie zapominajmy też o oliwie z oliwek. Na początek wszystkie warzywa i mięso myjemy i suszymy. Indyka następnie kroimy w nieduże kawałeczki, jak zwykle do sałatek. Możemy je albo obsmażyć, albo grillować, zależnie od naszych chęci i czasu. Po tym zabiegu kroimy je na cienkie paseczki. Następnie w kostkę kroimy ser i na pół kroimy oliwki. Wszystkie składniki następnie mieszamy dokładnie z sałatą i doprawiamy przyprawami. Wszystko należy skropić oliwą i posypać natką pietruszki dla dekoracji i smaku.

Zioła

W leczeniu różnych przypadłości warto korzystać z naturalnych metod leczenia. Bywają one tak samo skuteczne jak przyjmowanie leków i nie mają tylu skutków ubocznych. W leczeniu naturalnym, chętnie sięgamy po zioła. Oczywiście zioła także mogą być niebezpieczne. Są jednak takie, które od lat chętnie stosujemy, z dobrym skutkiem.

Melisa lekarska pomaga w stanach wyczerpania nerwowego oraz w zaburzeniach dotyczących trawienia. Znakomicie uspokaja i reguluje pracę układu pokarmowego. Mięta pomoże w zaburzeniach trawienia, w sytuacji braku apetytu i w nieżytach żołądka. Pokrzywa stosowana wewnętrznie jako napar pomoże w przypadku anemii, stosowana zewnętrznie jest niezastąpiona w leczeniu łupieżu. Rumianek pospolity stosowany zewnętrzne pomoże w stanach zapalnych skóry, warto także stosować go do płukania gardła w chorobach gardła i anginie. Wewnętrznie przeciwdziała bolesnym miesiączkom i łagodzi alergie.

Warto zaopatrzyć się w najbardziej znane zioła, ich skuteczność często może nas bardzo zaskoczyć.

Jak walczyć z cholesterolem za sprawą diety?

Miliony polaków mają poważne problemy z cholesterolem. Jemy za dużo i stanowczo niezdrowo. Podwyższony cholesterol może zaś prowadzić do chorób sercowych, do miażdżycy i w rezultacie do zawałów. Zmiana diety, włączenie aktywności fizycznej do naszego codziennego życia przed wieloma groźnymi chorobami cywilizacyjnymi powinny nas skutecznie ustrzec. W każdym bądź razie pierwsze wyniki badań wskazujące na wyższy poziom cholesterolu powinny nas skłonić do działania. Krokiem pierwszym jest zmiana nawyków żywieniowych. Przy problemach z cholesterolem idealne będą morskie ryby posiadające kwasy omega 3. Nie od dziś wiadomo, że ta substancja świetnie sobie radzi z tłuszczem i przemianą materii. Z diety trzeba też wyeliminować jaja, słodycze tłuste przetworzone wędliny. Zwykły olej rzepakowy trzeba zastąpić oliwą. Dieta powinna być bogata w warzywa oraz owoce, najlepiej te posiadające witaminę C. Za ich sprawą można skutecznie zmniejszyć ilość zalegającego złego cholesterolu w naszym organizmie.

Tortilla

Tortilla to placek, który zjada się w Hiszpanii tak samo jak u nas chleb. Jest to płaski placek, przyrządzany dość długo i jedzony oczywiście na ciepło, robi się go z maki kukurydzianej albo z pszennej. Tortilla to oczywiście baza do wielu różnorodnych bardzo potrawy, trochę tak jak nasz chleb albo włoski makaron. Można przygotować sobie tortille bardzo prosto: wystarczą nam do typowego dania dwie szklanki mąki kukurydzianej oraz ćwierć szklanki wody, która powinna być ciepła w momencie, kiedy dodajemy ją do mąki. Do tego połączenia maki z wodą należy dodać nieco soli. Ciasto tak powstał należy wyrabiać przez dwie minuty aż będzie w miarę zwarte, mimo ze na początku może wydawać się nieco kruche i trudne do ugniecenia. Ciasto po dwóch minutach nie powinno już lepić się do miski, następnie należy odstawić ciasto do leżakowania na około godzinę, najlepiej jest je w tym celu położyć na folię aluminiową, bez dodatkowego przykrycia. Następnie należy rozgniatać ciasto na szesnaście małych tortilli, warto wcześniej włożyć je do folii spożywczej.

Udko indyka w ziołach

Jeżeli mowa o daniach, w których rolę główną gra indyk, z pewnością musimy przedstawić równie pyszny, ale i szybki, prosty sposób na indycze udo w ziołach. Do tego przepisu będziemy potrzebować z pewnością dwóch podudzi z indyka, około trzech, czterech łyżek oliwy, ziół prowansalskich, a także tradycyjnie, soli i pieprzu aby zaostrzyć ewentualnie nasz smak indyka. Kiedy będziemy mieć wszystkie potrzebne składniki, zabieramy się za przygotowanie mięsa. Oczywiście na początek dokładnie je myjemy i wycinamy elementy, które nam się nie podobają. Następnie dokładnie smarujemy indycze podudzia oliwą tak aby każda część była nią pokryta. Następnie bardzo dokładnie obsypujemy i obtaczamy naszego indyka w ziołach i w takim stanie go zostawiamy na kilka godzin, najlepiej oczywiście w lodówce, aby smaki i zapachy dokładnie się ze sobą połączyły i aby mięso ich nabrało. Po kilku godzinach wkładamy mięso do rękawa i pieczemy je w piekarniku rozgrzanym do 200’C dotąd aż mięso będzie miękkie.

Stosuj zasady zdrowego stylu życia

Brak czasu, pogoń za pieniądzem, często stoją na przeszkodzie by stosować w swoim życiu zasady zdrowego stylu życia. Brakuje czasu na komponowanie posiłków, na wizyty na siłowni na ruch. W efekcie Polacy borykają się z problemami cywilizacyjnymi jak cukrzyca czy otyłość. Jest to zaś wyniki stosowania nieodpowiedniej diety, zaniechania aktywności fizycznej. Nieprawdą jest jednak to, że stosowanie odpowiedniej diety wymaga od nas wielu wyrzeczeń. Wystarczy jeść mniej ale za to częściej. Niektórzy twierdzą nawet, że wielkość posiłków powinna odpowiadać wielkości ludzkiej pięści. Inaczej sprawiamy, że nasz żołądek niepotrzebnie się rozpycha. Nie można tez zapominać o śniadaniu. Nie bez przyczyny mówią bowiem, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Dobrze zbilansowane śniadanie jest w stanie ograniczyć nasze łaknienie na całą resztę dnia. W czasie zakupów też starajmy się wybierać świadomie produkty. Tak by były najzdrowsze z jak najmniejszą ilością sztucznych konserwantów, barwników oraz innych polepszaczy smaku.