Archive for Grudzień, 2016

Jak zrobić frytki

Frytki domowej roboty wprawdzie nigdy nie będą tak dobre jak te, które serwowane są masowo przez restauracje typu fast food, ale na pewno będą one miały inne walory, które spodobają się osobom je spożywającym. Po pierwsze, takie frytki, a raczej pieczone ziemniaki są przyrządzone samodzielnie, co samo w sobie jest nagradzające, a poza tym, o ile ich doszczętnie nie spalimy, to będą bardziej zdrowe niż te, które znajdują się w fast foodach. Do tak pieczonych ziemniaków można dodać przyprawy wedle uznania, własnoręcznie zrobione sosy albo właśnie warzywa. Należy dodawać do wszystkiego oliwy z oliwek aby było bardziej zdrowo, smacznie i pożywnie. Do tego należy zadbać o to, aby czosnek był świeży i dobrze zmielony za pomocą drewnianej łopatki ubijaczki. Im więcej frytek, tym więcej dodatków i składników, pamiętaj o tym przygotowując to danie. Paski należy kroić na grubość ponad pięciu milimetrów, ale oczywiście jest to indywidualna sprawa. Im ziemniak grubszy, tym dłużej trzeba będzie go piec.

Chrupiąca niespodzianka

Czy lubicie nuggetsy z kurczaka, które zwykle jednak jemy w niezdrowych restauracjach i knajpach? Któż ich nie lubi, a teraz nie musicie żywić się już daniami tuczącymi, lecz domowymi nuggetsami, które będą smakowały o niebo lepiej niż kupne a w dodatku są bajecznie proste w przygotowaniu. Potrzebujemy pół kilograma piersi z indyka, spory jogurt naturalny, dwa jajka i płatki kukurydziane. Najpierw dokładnie zajmujemy się umyciem i oczyszczeniem naszego indyka, następnie kroimy mięso w plastry lub medaliony, kształt nie jest do końca ważny, zależy od nas. Przyprawiamy je pieprzem i polewamy całe dokładnie jogurtem naturalnym aby były nim zmoczone. Takie mięso zostawiamy w lodówce na kilka godzin. Rozgniatamy drobno płatki kukurydziane i rozbijamy jajka. Mięso kolejno moczymy w jajku i obtaczamy w płatkach. Takie kawałki układamy na blaszce wyłożonej pergaminem i pieczemy w 200’C przez około 20 minut. Warto zrobić do tego ulubione sosy i danie gotowe.

Indyk w omlecie

Każdy z nas z pewnością jadł kiedykolwiek omlety, są to bardzo dobre przystawki, lub też dania śniadaniowe, dodające energii na cały poranek. Warto robić takie omlety, które będą zawierały jak największą ilość składników, gdyż będą wówczas ciekawsze i bardziej pożywne. Możemy do takiego omleta użyć oczywiście naszego mięsa z indyka, kiełków, cebulki, kolendry, fasoli, kapusty pekińskiej, a także wielu innych składników i przypraw, które spowodują, że nasz omlet będzie bajeczny. Głównym składnikiem oczywiście będą jajka, które rozbijamy i przyprawiamy. Wcześniej musimy usmażyć nasze mięso, gdyż w omlecie pozostałoby ono surowe, dlatego mięso i warzywa smażymy, bądź gotujemy wcześniej do odpowiedniego stanu, następnie wylewamy jaja na patelnię a do nich wrzucamy wszystkie inne składniki i mięso, delikatnie unosimy brzegi omletu aby się nie przypalały i tak czekamy aż się zetnie. Możemy również przekręcić go na drugą stronę uważając aby się nie zepsuł, później kroimy go i dekorujemy ziołami wedle uznania i smaku.

Na słodko i na zdrowo

Kiedy najdzie nas ochota na coś pysznego warto pomyśleć o tym, aby taka zachcianka była te zdrowa. Wielu ludzie w pierwszej kolejności sięgną niestety po niezdrowe, wysokotłuszczowe produkty. Jednak nie zdają sobie oni sprawy z tego, jak wyśmienite walory smakowe posiadają desery. Jednym z nich może na przykład być deser ryżowy. Jeśli nie mamy ochoty na przyrządzenie go w domu, możemy go bez problemu kupić w każdym hipermarkecie czy też sklepie spożywczym. Deser ryżowy jest idealna przekąską jeśli nabierzemy ochoty na coś słodkiego. Deser ryżowy zawiera w sobie ryż, który przygotowany jest na mleku. Dzięki czemu będzie on wspaniałym źródłem nie tylko węglowodanów ale też cennego białka. Dodatkowo deser ryżowy ze sklepu bardzo często zaopatrzone jest również w jakiś dodatek do tego specjału. Zazwyczaj są to owoce oraz różnorodne polewy, które uczynią to danie jeszcze pyszniejszym. Dlatego też nie sięgajmy od razu po paczkę chipsów czy tabliczkę czekolady. Deser ryżowy na pewno w taki sam sposób ugasi nasze pragnienia.

Sałatki do mięsa

Czasem przygotowuje się sałatkę, żeby zjeść samą, bez żadnych dodatków i wówczas dobiera się składniki w taki sposób, aby zjadając jedną porcję, czuć już sytość. Zdarza się jednak, że sałatki przygotowujemy do konkretnego mięsa, bo wiadomo że suche nie jest zbyt dobre, a z takim dodatkiem może smakować niczym królewskie danie. Niektórzy na przykład w okresie letnim, organizują grille i podobne imprezy. Wówczas szukają dobrego pomysłu na sałatkę, która będzie pasowała do pyszności serwowanych przez kucharza. Może to być na przykład sałata grecka, która z sosem będzie smakowała idealnie. Można ją spokojnie jeść z chlebem i tym bardziej mięsem. Ale żeby nie było tak nudno i by wszyscy nie decydowali się tylko na tę jedną jedyną sałatkę za każdym razem tę samą, warto pomyśleć o przeszukaniu Internetu. Najlepiej od razu wpisać konkretne słowa jak chociażby sałatka na grilla, albo sałatka do mięsa. Wówczas będzie można znaleźć same konkrety i przede wszystkim w krótkim czasie co też jest ważne.

Indyk w zupie?

Zupy są daniem, które zostało niestety przez nas w ostatnim czasie zdecydowanie zapomniane, każdy woli zjeść coś większego, treściwego i o zupach zapominamy, co jest ogromnym błędem. Bardzo fajnym przepisem na zupę może być zupa z indykiem w roli głównej. Jest lekka i pożywna, a przede wszystkim bardzo smaczna. Będziemy do niej potrzebować skrzydełek z indyka, około pół kilograma, 7 szklanek wody, 2 łyżki mąki, 1 marchew, 2 żółtka, pieprz, sól, pół szklanki śmietany, trochę natki pietruszki i selera też pół. Najpierw zajmujemy się mięsem- wkładamy je do garnka z wodą i wrzucamy do tego wszystkiego również pokrojone warzywa. Gotujemy to aż mięso będzie miękkie. Następnie wyciągamy mięso i rozdzielamy je na małe kawałeczki, dodajemy takie kawałeczki do wywaru wcześniej odcedzonego i do tego dodajemy mąkę aby go zagęścić, gotujemy to, potem dodajemy żółtka wcześniej już połączone ze śmietaną. Taką zupę doprawiamy i gotowe.

Salaterki do sałatek

Aby sałatka smakowała idealnie, trzeba nie tylko starannie wymieszać składniki, ale przede wszystkim odpowiednio ją podać. Do sałatek zwykle służą salaterki. W zasadzie już sama nazwa na to wskazuje. Dzięki ładnym salaterkom, można doskonale prezentować samodzielnie przygotowaną kompozycję warzywną. Niekiedy może to być salaterka kolorowa, czasem po prostu jakaś miska, a nawet salaterka szklana przezroczysta. Jak nie trudno się domyślić, występują salaterki w różnych kształtach i kolorach. Zapewne to wszystko będzie idealnie się ze sobą komponowało. Dzięki ładnej salaterce, również sałatka będzie lepiej smakowała. Wiadomo, że przeważnie kiedy robi się sałatkę dla siebie, tak do pojedzenia w domu, to wykonuje się ją w różnych miskach, w pojemnikach, bo łatwiej wymieszać, bo nie ma znaczenia w czym ona będzie. Jednak ładna salaterka to wykończenie danego dania. Dlatego lepiej zadbać o ten mały dodatek i dzięki temu stworzyć danie idealne. Tak podane sałatki zrobią wrażenie na domownikach.

Bazylia

Bazylia to roślina, która ma kilkadziesiąt gatunków. Według książek kucharskich istnieje ponad trzydzieści piec gatunków bazylii. Największa różnorodność tej rośliny rośnie w okolicach równika, w tropikalnej i subtropikalnej Azji oraz Afryce. W naszej strefie klimatycznej bazylia to bardzo znane i często używane aromatyczne zioło. Hoduje się taki zioło nawet w przydomowych ogródkach, na parapetach, w szklarniach. Bazylia pasuje szczególnie do dań o etymologii śródziemnomorskiej. Bazylia, ogólnie rzecz biorąc, pochodzi z Indii, znana jest już jako roślina od ponad pięciu tysięcy lat. Nazwa jest etymologii greckiej. Bazylię można uprawiać na zewnątrz, ale także w pomieszczeniach. Jeśli chcemy umieści hodowlę bazylii w pomieszczeniu, musimy zadbać o to, aby parapet, na którym będzie znajdowała się taka uprawa, był po stronie południowej, aby był on bardzo dobrze oświetlony. Bazylia bowiem uwielbia się wygrzewać i potrzebuje dużej ilości nie tylko nasłonecznienia, ale także dużej ilości ciepła. Dlatego niewskazane są na przykład przeciągi.