Archive for Styczeń, 2017

Sałatka owocowa z dodatkiem alkoholu

salatka-owocowaCzasem szczególnie gdy za oknem jest tak szaro i nieprzyjemnie. A temperatura spada do zera, albo i jeszcze niżej, aż chciałoby się czymś rozgrzać. Nie wszyscy jednak mają ochotę pić tradycyjne wino czy inny alkohol, bo to nie o to tu chodzi. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest przygotowanie smacznej sałatki owocowej, do której można wlać odrobinę alkoholu, co da wyjątkowy i niesamowicie owocowy smak. Taka sałatka będzie nie tylko smaczna, ale i z pewnością rozgrzewająca. Szczególnie kobiety lubią sobie tak czasem dogadzać. W tym daniu nie ma nic złego, a odrobina alkoholu idealnie wsiąka w owoce, tworząc wraz z ich sokiem doskonały sos. Zjadając nawet odrobinę takiej sałatki, można zapewnić sobie nie tyle dobre samopoczucie co ukojenie dla podniebienia. Czasem chce się zjeść coś dobrego i nie wiadomo co. Takie sałatki są wręcz wspaniałe. Oczywiście trzeba tylko sprawdzić, jakie owoce będą pasowały do danej kompozycji. Zapewne nie wszystkie, ale prawie. To oczywiście sałatka tylko la dorosłych.

Trwałe zasady zdrowego stylu życia

Wielu z nas z pewnością chciałoby prowadzić zdrowe zasady żywienia na stałe. Nie wiemy jednak jak się za to zabrać. Wszędzie otaczają nas książki a nawet gazety poświęcone zdrowemu stylowi życia. Wiele faktów podawanych w nich jest sprzeczna między sobą. Niektórzy uznają tłuszcze za absolutnie złe, inni z kolei za niezwykle dobre. Podobnie jest z białkami. Musimy więc od razu powiedzieć, na czym polega zdrowa i zbilansowana dieta. To dieta, która dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. to taki sposób żywienia, który pozwala przyjąć tyle pokarmu by móc normalnie funkcjonować. Jednocześnie nie jest on odkładany w postaci tkanki tłuszczowej. Sama zdrowa dieta nie zapewni nam jednak długich lat życia w zdrowiu. Człowiek powinien dbać o swoją aktywność fizyczną. Już starożytni wiedzieli, że musi istnieć w życiu harmonia, a aktywność fizyczna jest jednym z elementów tej układanki. Bez odpowiedniego sposobu odżywiania się, bez aktywności fizycznej można wręcz zapomnieć o dobrej kondycji.

Magnez

Magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem dla naszego organizmu. Pierwiastek ten odgrywa ważną rolę w utrzymywaniu ciśnienia osmotycznego krwi a także innych tkanek. Jest składnikiem kości, uczestniczy w przekazywaniu sygnałów w układzie nerwowym. Bierze udział w procesie syntezy i rozpadu związków wysokoenergetycznych. Jest bardzo ważny w profilaktyce chorób układu krążenia i serca, a także w profilaktyce nerwicy i niektórych nowotworów.

Niedobór magnezu prowadzi do zwiększenia pobudliwości nerwowo-mięśniowej. Objawami niedoboru tego pierwiastka są także osłabienie i nieprawidłowa praca serca, co może powodować arytmie, kołatanie serca, mrowienie kończyn, zaburzenia snu. Może powodować stany lękowe i trudności z koncentracją. Niedobór magnezu oznacza także wypadanie włosów i większą łamliwość paznokci.

Magnez znajdziemy w czekoladzie, kakao, orzechach. Jego dobrym źródłem jest pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane, groch, fasola i kasza gryczana. Jest także wiele preparatów zawierających magnez.

Dietetycznie

Dzisiejsze media kreują wizerunek młodej, zadbanej kobiety, która musi być wysoka i szczupła, musi ubierać się modnie i drogo, bo inaczej nie będzie wartościowa. Niestety są to brednie, ale taka jest rzeczywistość i coraz więcej młodych dziewczyn nabiera się właśnie na taki styl życia, mają zaniżoną samoocenę, czują się źle i okropnie we własnym ciele. Takie kobiety poszukują szczęścia w ciągłych dietach, głodówkach, bardzo częstych ćwiczeniach, które je wręcz wykańczają. Zapominają niestety o jednej prostej i ważnej zasadzie, aby wyglądać dobrze trzeba po prostu zdrowo jeść. Dietetycznie nie znaczy prawie głodówkowo. To znaczy, że mamy jeść produkty zdrowe, lekkie i takie, które nie mają w sobie ton tłuszczu, czy cukru, który bardzo szkodzi naszemu zdrowiu. Warto wiedzieć, że należy jeść dużo lekkich mięs oraz ryb, warto zainwestować w warzywa i owoce, które świetnie zastąpią nam ochotę na słodycze i inne okropne przekąski. Aby wyglądać i czuć się dobrze nie trzeba mieć wymiarów wychudzonej modelki, bo takie kobiety niestety kreuje tylko telewizja, a nie prawdziwe życie.

Najpopularniejsze przepisy na sałatki

Czasem żeby zrobić sałatkę, trzeba w pierwszej kolejności zajrzeć do przepisów, ale z tego powodu że jest ich tak bardzo dużo, a my z kolei raczej nie mamy ochoty we wszystkie się zagłębiać, zastanawiamy się jak znaleźć te najlepsze, najpopularniejsze. Może wystarczy po prostu wpisać do wyszukiwarki internetowej słowa najpopularniejsze sałatki. Ten sposób wydaje się najlepszy, ponieważ to w Internecie zgromadzone są wszystkie najsmaczniejsze i mniej polecane pomysły na samodzielne przygotowanie sałatki. Sałatki co prawda niektóre wyglądają dość specyficznie, ale niekiedy można decydować się na samodzielne kompozycje warzyw. Każda kobieta przeważnie choć mniej więcej wie, z czego może składać się jej sałatka, jakie warzywa pasują do tych, które już wybrała. Nawet znajdując najpopularniejsze sałatki, jeżeli komuś jakieś warzywo nie pasuje, to może spokojnie wymienić je na inne, albo odrzucić jeżeli ogólnie pozostałych jest na tyle dużo, aby móc sobie na to pozwolić nie tracąc kompozycji.

Łatwe i szybkie

obiadWielu z nas w dzisiejszych czasach nie ma zbyt wiele czasu dla siebie. Większość niestety spędza swój czas w pracy harując na lepsze życie, na to aby wystarczyło na opłacenie codziennych rachunków i zapewnienie godnego życia. Taki tryb staje się coraz częstszy w wielu domach, szczególnie u młodych ludzi, którzy dopiero zaczynają układać sobie życie. Niestety walczą oni o swoją karierę i przyszłość zapominając kompletnie o sobie i swoim zdrowiu. Wielu młodych zapomina, że zdrowe odżywianie nie musi być nudne, długotrwałe i trudne. Warto poznać kilka prostych i bardzo szybkich przepisów na dobre i bardzo zdrowe posiłki, które możemy sobie przygotowywać dzień wcześniej, bądź zamrażać na jeszcze dalszy czas, a które zdecydowanie pomogą nam zadbać o swoje zdrowie i dodadzą nam energii. Łatwe i szybkie w przygotowaniu będą z pewnością różnego rodzaju sałatki, zupki, czy też kanapki z obowiązkowym ciemnym pieczywem. Spróbuj zdrowego jedzenia, a przekonasz się, że było warto!

Indyk z grilla

Lato to czas, w którym grillowanie staje się zdecydowanie najczęstszym sposobem przyrządzania wielu dań, jest to bardzo szybkie, proste i smaczne, a także na takie grillowanie możemy zaprosić sobie wielu swoich przyjaciół. Zastanawiamy się zapewne co można podać na grillu oprócz tradycyjnych dań, kiełbasek. Świetnym daniem z pewnością okaże się indyk z grilla w warzywach. To wbrew pozorom dosyć lekkie i zdrowe danie, które posmakuje każdemu. Potrzebujemy średnią pierś z indyka, różnego rodzaju warzywa, jakie chcemy na grillu zrobić, może to być cukinia, bakłażan, ziemniaki, papryka czy co chcemy innego. O przyprawach również należy pamiętać. Na początek dokładnie przyprawiamy naszą pierś z indyka i delikatnie układamy ją na rusztach. Potem zajmujemy się warzywami, myjemy je i kroimy na spore kawałki, które potem również trafiają na grill. Wszystko świetnie smakuje z sosami czy surówką. To przepis na szybkie, lekkie i dietetyczne danie.

Naturalne sposoby leczenia

W przypadku jakichkolwiek dolegliwości mamy nawyk sięgania po tabletki. I rzeczywiście pozwalają one szybko uporać się z problemem. Duża część leków jednak niszczy nasz organizm, ich przyjmowanie z pewnością nie jest obojętne dla naszego organizmu. Warto korzystać z naturalnych sposobów leczenia.

Doskonałym zamiennikiem leków są np. zioła. Pomogą w problemach związanych z trawieniem, zewnętrznie pomagają w problemach ze skórą i stanach zapalnych. Oczywiście przed zastosowaniem warto się dowiedzieć, jakie właściwości ma dane ziele. W przypadku przeziębień można sobie pomóc w walce z infekcją dzięki pomocy miodu. Ma on właściwości bakteriobójcze i znakomicie pomaga w infekcjach gardła. Także znane nam dobrze warzywa i owoce potrafią działać jak leki. Np. starty na tarce ziemniak zastosowany jako okład doskonale radzi sobie z oparzeniami.

Warto zapoznać się z dobroczynnymi właściwościami ziół, miodu, a także pożywienia. Potrafią one doskonale zastąpić leki i nie mają tylu skutków ubocznych dla naszego organizmu.

Zioła czy gotowe sadzonki?

Osoby zakładające własną szklarnię, powinny solidnie przeanalizować sprawę tego, czy wyhodować sobie przyprawy z nasion czy z gotowych sadzonek. Gotowe sadzonki dostępne są obecnie niemal wszędzie, można je kupić nawet w supermarketach. Wszystko zależy od tego czy zakładamy naszą uprawę roślin szklarniowych na początku zimy, czy wtedy, kiedy zima się już kończy. Najlepszy czas na zasianie nasion to jednak początek wiosny, kiedy nasłonecznienie jest coraz większe. Nasiona potrzebują więcej światła aby wykiełkować, dlatego wysiewając nasiona nawet w domowej szklarni na początku zimy możemy sprawić, że nigdy nie doczekamy się żadnych roślin. Dlatego jeśli zakładamy szklarnię przydomową przed zimą, nie ryzykujmy i zakupmy jednak gotowe sadzonki. Można w celu tego zakupu wybrać się do sklepu ogrodniczego. Kiedy już zdecydujemy się na wysiewanie nasion, zadbajmy o to, aby były one posadzone w glinianych doniczkach, są one najlepsze, bo są z naturalnego surowca. Każda roślinka powinna mieć swoja osobną donicę.

Nieoceniony błonnik

Dietetycy niegdyś nie znali możliwości tkwiących w błonniku. Dopiero od stosunkowo niedawna zaczęto doceniać jego rolę w utrzymaniu prawidłowej wagi ciała. Ogólnie rzecz biorąc mówi się o błonniku uniwersalnym. Błonnik to błonnik. Prawda jest jednak taka, że błonnik można rozbić na mniejsze kategorie. Zaznaczmy od razu, że nie jest to składnik budujący nasz organizm. Błonnik nie jest wchłaniany, ale jego dobroczynne działanie na układ pokarmowy sprawia, że przemiana materii jest szybsza. Za ich sprawą oczyszczają się między innymi jelita. Głównie za sprawą celulozy. Wielu pewnie z nas pamięta określenie celulozy z lekcji biologi. W naszym organizmie pełni on rolę przeczyszczającą. Pozwala usunąć złogi zaległego pokarmu ze ścianek jelit. Często ten pokarm posiada toksyny. To właśnie celuloza pozwala się ich pozbyć. Jest szczególnie pomocny tym, którzy cierpią na zaparcia. Błonnik jest w wielu warzywach, owocach oraz produktach pszennych. Nie trzeba chyba przypominać, że produkty te posiadają inne wartościowe składniki.