Co jeść żeby schudnąć

Co jeść żeby schudnąć?

Odchudzanie to wcale nie jest taka prosta sprawa, ale podróż, która zajmie bardzo dużo czasu i będzie wymagać wielu wyrzeczeń i zmian w codziennym dotychczasowym życiu. Żeby schudnąć, nie wystarczy tylko ćwiczyć, lecz trzeba także zmienić swoje nawyki żywieniowe. Nie ma jednej konkretnej zasady, która pasowałaby do każdego. Wszystko opiera się na ogólnikach, do których warto się stosować, jednak z czasem należy dietę dopasować do swojego ciała i wymagań, tak aby można było normalnie funkcjonować. Dlatego też wszystkie artykuły i porady, na które można natrafić w Internecie, należy traktować z dystansem i podchodzić do nich z wielką ostrożnością. Niektórzy blogerzy tworzą nowe diety na potrzeby nowych artykułów. Tak się właśnie pojawiają diety, gdzie jedna nowa, zaprzecza tej poprzedniej.

Na pewno należy uniknąć tego, aby zupełnie ograniczać jedzenie i dostarczać do organizmu mniej niż minimum kalorii. Każdy organizm potrzebuje odpowiedniej dawki energii, aby odpowiednio funkcjonować, powinniśmy te dawki energii dostarczać. Żadne głodówki i diety cud, gdzie chudnie się kilka kilogramów w kilka dni, nikomu nie wyjdą na dobre, a w najgorszym przypadku doprowadzą ciało osoby odchudzającej się, do totalnej ruiny.

Co jeść żeby schudnąć? Najlepiej jest chyba poprosić o pomoc dietetyka, który dopasuje dietę do nas, do naszego stylu życia i wymagań kalorycznych. Jednak jeśli ktoś chce dopiero spróbować, czy da radę wytrzymać w postanowieniu zrzucenia kilku kilogramów, to może się trzymać poniższych ogólnych zasad, które pozwolą na zrzucić wagę.

Pij wodę

Woda nie tylko w pewien sposób pozwala zapełnić żołądek, który cały czas domaga się kolejnych porcji jedzenia, ale przede wszystkim woda działa oczyszczająco. Dzięki niej możemy pozbyć się z naszego organizmu nadmiaru toksyn i oczyszczamy swoje ciało ze wszystkiego, co je zanieczyszcza i utrudnia codzienne funkcjonowanie. Picie sporej ilości wody to także sposób na oczyszczenie nerek.

Regularne jedzenie

Bardzo ważne jest to, aby spożywać regularnie w ciągu dnia. Musimy je oczywiście uzależnić od tego, jak wygląda nasz codzienny tryb dnia. Jeśli wstajemy wcześnie, a bardzo późno kładziemy się spać, to wiadomo, że posiłków w ciągu dnia będziemy zjadać więcej, niż osoba, która późno wstaje i wcześnie kładzie się spać. Zapotrzebowanie tych dwóch przypadków na kalorie jest zupełnie inne. Warto trzymać się zasady, że posiłki powinny być przez nas spożywane co 3 – 4 godziny. Dzięki temu organizm będzie wiedzieć, że w regularnych odstępach otrzyma kolejne dawki energii, dzięki czemu nie będzie jej magazynować w postaci tłuszczu.
Odżywiaj się zdrowo i naturalnie

Jest to bardzo ogólne stwierdzenie, ale też bardzo prawdziwe. Każdy, kto ma tylko ku temu sposobność, powinien kupować zdrowe i świeże produkty, najlepiej ze sprawdzonych źródeł. Każdego dnia powinno się przede wszystkim zapewnić organizmowi odpowiednią dawkę błonnika i witamin. Dzięki nim właśnie nasz organizm zachowuje siły, a dzięki błonnikowi między innymi będziemy mieć uczucie sytości, co pozwoli nam uniknąć podjadania.

Traktuj każde dojadanie jako posiłek

Jeśli zdarza ci się dojadać i nie możesz na razie się od tego opanować, to postaraj się to dojadanie traktować jako normalne posiłki. Dzięki temu będziesz znać ogólną liczbę dań, jakie zjadasz w ciągu dnia i dzięki pewnemu psychicznemu obciążeniu, może zrezygnujesz z kilku niepotrzebnych.

Po prostu żyj zdrowo

Takich zasad zdrowego żywienia i życia można przedstawić jeszcze naprawdę wiele. Ważne jest to, aby trzymać się swoich postanowień i aby nie rezygnować z diety, na rzecz chwilowej słabości, w postaci bardzo kalorycznego tortu czekoladowego. Jeśli ktoś jest łakomczuchem, to niech po prostu robi sobie desery z owoców i warzyw. Mamy nadzieje, że już wiesz co jeść żeby schudnąć. 🙂

Leave a Comment