Jak szybko schudnąć 5-10 kg

Jak szybko schudnąć 5-10 kg?

Wielu z nas mierzy się z problemem nadmiernej wagi. Chcemy skutecznie zrzucić kilka kilogramów, ale nigdzie nie ma sensownych informacji jak tego dokonać. Wszędzie otaczają nas cudowne specyfiki czy diety, które pozwolą nam zrzucić mnóstwo kilogramów w tydzień. Zwykle jest to niemożliwe, a jeśli nawet jakimś cudem (a raczej głodówką) udałoby się nam zgubić w 7 dni np. 10 kilogramów – byłaby to strata nie tylko tłuszczu, ale także i mięśni a po wszystkim i tak czekałby nas efekt yo-yo i szybkie nadrobienie wagi.

Sztuką jest takie szybkie zrzucenie wagi, aby proces był zdrowy. Głodówki a później nieuniknione napady obżarstwa nie są najlepszym pomysłem na zadbanie o swój wygląd. Jak szybko schudnąć 5-10 kg, aby było bezpiecznie?

Mit

Szybkie odchudzanie wcale nie jest takie szybkie, jakby się mogło wydawać. Ludzie myślą, że schudną w miesiąc kilkanaście kilogramów. Jeśli byłoby to takie proste, to wszyscy mielibyśmy idealne sylwetki. Jednak tak nie jest.

Szybkie zrzucenie wagi zdrowo!

Przyjęto, że zrzucanie 0,5 kilograma tygodniowo jest zdrowe. Jeśli zrzucimy znacznie więcej kilogramów, będzie to niezdrowe, a wręcz czasami niebezpieczne dla naszego organizmu. Co więcej, przy zbyt szybkim chudnięciu tracimy masę mięśniową naszego ciała. Kilogramów wprawdzie ubywa, ale sylwetka wygląda coraz gorzej.

Efekt yo-yo

Nieubłaganie wszystkie diety, które są w typie głodówek, prowadzą do efektu jo-jo. Owszem, schudniemy szybko, ale po pseudo diecie zaraz wrócimy do wagi startowej, a zwykle jeszcze dołożymy sobie parę kilo.

Jak zacząć?

Jak szybko schudnąć 5 kg? Bardzo prosto! Na początek robimy sobie zdjęcie, mierzymy ile mamy centymetrów w poszczególnych partiach ciała oraz wzrost, sprawdzamy wagę. Zapisujemy te dane jako nasz start. Już wiemy, że szybkie odchudzanie nie jest wcale takie błyskawiczne i dlatego w całym procesie bardzo ważna jest wytrwałość. To ona pozwoli nam przeżyć kolejny dzień na diecie, aby schudnąć do wymarzonej sylwetki.

Później w czasie odchudzania, kiedy będzie nas dopadało zwątpienie w sens stosowania diety, będziemy mogli porównać swój stan obecny i stan startowy – dzięki temu zobaczymy postępy, co nas zmotywuje do dalszej walki.

Dieta

Wiele ludzi zachodzi w głowę, pytając siebie: „jak szybko schudnąć 10 kg?” a odpowiedź jest bardzo prosta. Trzeba mniej jeść! Jednak robimy to z głową. Mając swoje dane co do wagi, wzrostu, poziomu aktywności fizycznej, wieku, obliczamy za pomocą ogólnodostępnych darmowych kalkulatorów dziennego zapotrzebowania kalorycznego – to ile dokładnie potrzebujemy kcal dziennie.

Jeśli posiadamy już dane, ile kalorii wynosi nasze dzienne zapotrzebowanie wtedy, aby schudnąć, odejmujemy od tego od 100 do 300 kcal. Wynik pokazuje nam, ile musimy jeść kalorii dziennie, żeby zrzucać kilogramy. Jest to takie proste!

Codzienna rutyna

Musimy włożyć odrobinę wysiłku psychicznego, aby zrzucać zbędne kilogramy. Musimy liczyć dokładnie, to ile jemy kalorii. Oznacza to liczenie każdego grama jedzenia. Pamiętajmy, że małe ciasteczko czy łyżeczka cukru do kawy także ma kalorie! Obecnie mamy dostęp do mnóstwa dzienników żywieniowych w sieci, które w łatwy sposób podliczą zjedzone przez nas kcal.

Co będzie pomocne?

  1. Bieganie
  2. Pływanie
  3. Rolki, wrotki, łyżwy czy deskorolka
  4. Jazda na rowerze
  5. Taniec
  6. Pilates oraz inne aktywności fizyczne

Jak szybko schudnąć 5 kg?

Po pierwsze musimy sobie uświadomić, że najszybsza zdrowa tygodniowa utrata wagi to 0,5 kg. Jeśli już to wiemy, to należy obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, odjąć od niego od 100 do 300 kcal, a następnie jeść dziennie tyle ile pokazuje nam wynik. Dobrze jest na początku zmagań zmierzyć się i zrobić zdjęcie swojej sylwetki tak, aby później w momentach kryzysu porównać sobie stan startowy do tego, co jest teraz.

Leave a Comment