Zdrowe słodycze dla dzieci

Zdrowe słodycze dla dzieci. Jakie wybrać?

Mówi się, że cukier to „biała śmierć” i jest w tym sporo racji – duża ilość cukru w diecie bywa zgubna. Cukier nie dostarcza organizmowi żadnych cennych składników odżywczych, a mimo to jest dodawany do praktycznie każdego produktu żywnościowego na rynku. Czy zdajemy sobie sprawę z tego, ile może nas kosztować każda niewinna, słodka przyjemność?
Cukier – podobnie jak tłuszcz – zwiększa poziom cholesterolu. Powoduje nadciśnienie tętnicze. Niszczy strukturę kolagenu, co skutkuje zaostrzeniem zapalenia stawów i przyspieszeniem procesów starzenia się skóry. Hiperglikemia (nazbyt wysoki poziom cukru we krwi) prowadzi nieuchronnie do uszkodzenia mięśnia sercowego. A to wszystko, to tylko kilka możliwych skutków zbyt dużej ilości cukru w diecie.

Skutki spożywania cukru przez dzieci

Nadmiar spożywanego cukru jest szczególnie niebezpieczny dla dzieci. Wywołuje on znaczną nadpobudliwość ruchową, która trwa jednak zaledwie moment – chwilę później następuje gwałtowny spadek energii i całkowity brak koncentracji. Ponadto dieta bogata w cukier to prosta droga do otyłości. Zatem kiedy dziecko zamiast dokończyć obiad, sięga po wafelka, to znak – czas na zmiany w żywieniu!

Zdrowe zmiany

Zdrowych nawyków żywieniowych należy uczyć się od dziecka – wtedy będzie to najłatwiejsze i najprzyjemniejsze. Jeśli w przyjazny sposób nauczymy nasze dzieci, jak smakują prawdziwe, zdrowe, słodkie przekąski, istnieje mniejsze ryzyko, że jako już dorośli ludzie zaczną z wielką ochotą jeść sklepowe batoniki, z niekończącym się składem.

TOP 5 ZDROWYCH SŁODYCZY DLA DZIECI

  1. Fasolowe praliny – pyszny deser złożony z fasoli adzuki, suszonych daktyli bez pestek, wiórków kokosowych i mleka ryżowego
  2. Sałatka owocowa – zdrowa i kolorowa! Możesz dodać do niej ulubione orzechy, syrop daktylowy i przyprawić cynamonem. Pycha!
  3. Inna panna cotta – żeby zachwycić się jej smakiem potrzebujesz jedynie szklanki mleka roślinnego, pół szklanki kaszki orkiszowej i garści ulubionych owoców.
  4. Koktajl jaglany – kasza jaglana, mleko roślinne, banan, trochę soku z cytryny i ulubione owoce. To wszystko blendujemy i zachwycamy się smakiem.
  5. Domowe ciasteczka – czyli takie, w których cukier zastąpią daktyle, orzechy lub ewentualnie syrop. Jeśli dodatkowo upieczesz je w ciekawych foremkach, to sukces w postaci zadowolonego dziecka jest murowany!

Podwieczorki i drugie śniadania powinny być szczególnie przyjemne. To często momenty, podczas których spotykamy się razem przy stole, dlatego warto zadbać o to, by prócz niezaprzeczalnej wartości, jaką jest sam czas spędzony wspólnie na rozmowie, podawać naszym najbliższym tylko pyszne i pełne wartości odżywczych desery czy ciasta. Stosując się do tych zasad unikniemy wyrzutów sumienia, które w przeciwieństwie do słodkich przekąsek naszych maluchów, mogą okazać się naprawdę gorzkie.

Leave a Comment